Garnier Eye Roll-on

Trött på trötta ögon? Ge dem en skvätt kaffe då! Ja, det tycker i alla fall Garnier som lanserar Garnier Nutritionist Caffeine Eye Roll-on. Detta är en roll-on för området kring ögonen som verkar dränerande och uppfriskande. Som om inte det vore nog ska den även reducera mörka ringar och påsar under ögonen.

Koffein är känt för att motverka trötthetstecken och för sin stimulerande effekt av mikrocirkulationen. Kombinationen av koffein och massage (genom kulan i roll-onen) bidrar till att reducera mörka ringar och påsar under ögonen. Resultatet ska vara en omedelbar fräsch och lugnande effekt runt ögonpartiet. Tester av Garnier har också visat att mörka ringar och påsar reducerar synligt vid daglig användning.

Produkten appliceras omkring ögonpartiet med lätta cirkelrörelser och vid behov kan man använda fingrarna för att massera in produkten i huden. Tanken är att den ska fungera som ett komplement till din vanliga ögonkräm.


 

Jag använder Garniers ansiktsvatten och ansiktskräm som ni se här nedan

så varför inte testa denna för ögonen också :) Visserligen har jag inga

mörka ringar eller påsar runt ögonen men den kan nog kännas vädigt

uppfriskande för ögonen! Vilket kan va bra om man känner sig

lite trött.

 

 



Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag har lite mörka ringar runt mina ögon så detta kanske hade varit något för mig! Tack för tipset :D

2009-12-26 @ 18:52:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0