Min dag i bilder + Videoklipp

Vi hade en otroligt mysig kväll på Liseberg och det hela
började vid sagoslottet :)



Nästan varje träd på Liseberg är klädda från rot och ända ut i
grenarnas toppar med ljusslingor.




Här nedan ser ni slänggungan. Jag åkte den inte då jag redan tyckte det
var kallt, tänk va kallt och åka den med full fart i 7 minus brrr..

Men vissa klarade det allt :)



Mer vackra träd och slänggungan i bakgrunden.




Här nedan ser ni några av dom små söta röda stugorna som fanns lite överallt
man kunde köpa massor av olika saker i dom. Stugorna finns
endast på Liseberg vid jul.




Här nedan gick vi över en vacker bro!




Det var rätt mycket folk på Liseberg. Alla vill väl dom se och uppleva
det fina med Liseberg vid jul :)





Lite mera träd här nedan.



Här nedan ser ni en av dom röda små stugorna. I denna såldes det nallar,
Dockor och dockkläder.




I denna såldes det mycket goda ätbara saker som pepparkakor,
polkagrisar, karameller, kringlor mm.



Här nedan tog jag kort på jätte söta lycktor som såldes i en av stugorna.
Fantastiskt fina var dom när dom var tända.



Det fanns även andra söta ljushållare som dessa nedan.



Här lyste det blått som bara den hihi. En liten skymt av
parisjulet ser ni i bakgunden.



Självklart va ju jag bara tvungen att ställa mig där och bli
fotad hihi. Kallt va det..




Vi var så frusna sedan att vi gick och köpte nybakta Spanska våfflor.
Hur goda som helst. J-Ä-V-L-A-R rent ut sagt vad
goda dom är :D




Sen gick vi och tittade på "Rudolf "och hans vänner^^ som dom har på Liseberg
vid jul. Väldigt söta men otroligt svårt va det att fånga "Rudolf" på bild^^




Efter det spelade vi lite och självklart vann jag hihi, en liten
låda choklad :)




Efter spelandet besökte vi tomtarnas värld. Dom hade en fantastiskt fin gran.
Den skulle jag vilja ha hemma :)




Efter tomtarnas värld så begav vi oss hemåt. Här nedan ser ni
lilla utgången på Liseberg.





Vist ser träden fantastiska ut? Har ni inte besökt Liseberg någon gång vid jul så tycker jag
att ni borde göra det. Ni kommer absolut inte ångra er :)


Här kommer även ett litet videoklipp inne i

TOMTARNAS VÄRLD


 

När vi var på väg hem stannade vi till vid Ica Maxi för att köpa lite gottit. Det blev inga pannkakor i kväll då vi åt Spanska våfflor på Liseberg.


Här nedan står min honey, han hade väldigt svårt att bestäma sig för vad han ville ha^^

 

 

Själv viste jag precis vad jag ville ha. Honey hittade mig
bland TACOSEN hihi^^

 

Så ni kanske kan gissa vad det blev i ställer för pannkakor :)


rätt svar är tacos!



Kommentarer
Postat av: Mallan

naw så mysigt och va fina bilder =)

2009-12-20 @ 16:34:43
Postat av: Angelica

Jag var på liseberg för två veckor sedan det. Träden är jätte fina. Men det godaste var nog dom brända mandlarna och spunnet socker haha. Jätte fina bilder du tagit :) va aldrig inne i tomtarnas värld men nu har jag allt sett hur det ser ut jätte gulligt!

2009-12-20 @ 16:43:53
Postat av: Nicole

Vad mysiga bilder! :) Har varit på Jul Liseberg en gång, det var jätte fint, men vi hade oturen att det spåregnade hela tiden :P

2009-12-21 @ 10:42:34
URL: http://xoxonicole.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0