Söndag

I dag är det söndag och jag ska bara slappa hela dagen. Titta på tv, sitta vid datorn, kanske titta på nån film och bara ta det lugnt. I går kväll så ringde min mami och fråga i fall jag ville komma hem till henne och bada badtunna, ni vet en såndär badtunna som man har utomhus och som man värmer upp med ved (vedeldad badtunna). Jag ville absolut ta mig ett dopp igår och det var sååå jäkla skönt. Det var 40 grader varmt i vattnet och det var näst intill minus grader ute. När jag skulle gå i så var det alldeles för varmt först eftersom jag var så kall men när jag väl var i och hade suttit där i några minuter så blev jag så varm att jag va tvungen att ställa mig upp. Och fast än att det nästan var minus grader ute så kändes det som om det var mitt i sommaren, så jäkla varmt, ljummet va det. Men det blir ju så eftersom att jag är så varm i kroppen efter att jag badat i 40 grader varmt vatten.

Mami har frågat mig flera gånger i fall jag vill komma över och bada i tunnan men jag har alltid tackat nej. Så det var faktiskt första gången i går som jag badade i den. Och en sak är ju säkert jag kommer absolut inte tacka nej nästa gång. Vilken upplevelse det var :) Tänk och sitta där när det är snö ute :) det måste jag bara testa.

Har ni badat i en vedeldad badtunna någon gång?



Mami hade tänt en massa lycktor runt tunnan :) På andra bilden ser ni lilla mig
och min mammas man Teddy.




Här sitter min mami och Teddy





Kommentarer
Postat av: Angelica

Gud så gott! jag har aldrig badat i en sån men jag skulle väldigt gärna vilja testa

2009-12-06 @ 14:44:17
Postat av: Malin

Min kompis mamma har också en sådan på tomten men jag har aldrig badat i den :( ska nog fråga min vän om jag får gör det :D Måste juh bara testa!

2009-12-06 @ 17:48:50



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0