Äntligen hemma

Nu har jag kommit hem från sjukhuset. Åkte vid sju tiden i morse hem till min bror för att han, hans fru och deras dotter också skulle ta svininfluensa vaccinationen i dag. Klockan var väl kvart i åtta när vi åkte från min bror och vi var framme ca åtta på sjukhuset. När vi väl kom in så var det ju världens kö. Vi fick stå upp och vänta i ca två timmar. När det väl var våran tur så visade det sig att min bror och hans fru inte fick vaccinera sig pga att denna vecka så var det bara barn och personer som var med i riskgruppen som fick vaccinera sig. Så det blev bara jag och lilla Alicia som fick ta den. Jag är ju i riskgruppen eftersom jag har diabetes.

När vi väl kom in i rummet så blev jag självklart jätte närvös haha, jag kände verkligen hur jag skakade. Jag är väldigt rädd för sprutor, kan man kanske inte tro eftersom jag har diabetes och sticker mig dagligen, men det är skilnad när det är mina egna nålar etc. Så fort någon annan ska sticka mig så får jag nästan panik haha, känner då att jag inte själv har kontrollen och det tycker jag är jobbigt. Men nog om det nu hehe.

Jag fick ta sprutan först, tyckte det var bra så att Alicia kunde se att det inte var farligt. Sen var det Alicias tur att ta den och hon var super duktig, är så stolt över henne :) hon sa ingenting. Hon var till och med duktigare än mig tycker jag och hon är bara tre år haha.

Såhär ser jag ut i dag, min spegel är jätte skiten som ni kanske ser hehe, måste putsa den nu.

Mina mys kläder hade jag på mig!

Ska strax lägga upp en video där ni kan se när jag vaccinerar mig
Mot svininfluensan.


Kommentarer
Postat av: Emmelist

hehe ja jag lär väl ligga i 40 graders feber ikväll då :P



bara lugnt i helgen eller?

2009-11-13 @ 11:58:25
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Budda

Jag har också DB (diabetes).

2009-12-10 @ 22:13:53



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0