Underbar Tävling Hos Dustin Home

Jag fick ett mail från Bubbleroom om att Dustinhome tävlar ut ett presentkort på 15.000 kr

Detta kunde ju inte komma mer lägligt än nu. Gud så spännande detta ska bli :) Visserligen så är min chans att vinna denna kameran väldigt liten men jag ger ändå inte upp hoppet om den :) För denna kamera skulle jag så hemskt gärna vilja ha. Och jag har så länge pratat om att jag vill ha en ny kamera. När jag började blogga så skrev jag att jag ville ha en Nikon D40 men nu när jag har chansen att vinna en mycket bättre, nämligen en Nikon D90 och alla dess unika tillbehör så vill jag självklart hellre ha den. Jag hoppas nu att jag har turen på min sida.

Visserligen så är det fredagen den 13 i dag vilket betyder otur, så nu för detta säkerligen otur med sig, men jag hoppas att fredagen den 13 för med sig tur i stället.

Tävlingen avslutas 22/11-09



Jag har valt ut en kamera och inte vilken kamera som helst utan en grym kamera, nämligen en Nikon D90. Den kameran har en mängd sofistikerande funktioner för att uppnå ett bra resultat.

Klicka här för att komma till kameran



Dess CMOS-bildsensor i DX-format har 12,3 megapixel och EXPEED bildbehandlingssystem ger en fantastisk bildkvalitet för en mängd olika ISO-ljuskänsligheter. Med livevisningsläget kan man komponera och fotografera via den högupplösta LCD-monitorn på 3 tum, och ett avancerat system för motividentifiering och autofokusprestanda hjälper till att ta bilder med förbluffande noggrannhet. Filmer kan spelas in i Motion JPEG-format med den innovativa D-filmfunktionen. Att det går och filma med den är ju helt underbart, jag som så gärna vill börja med video inlägg här i bloggen. Kamerans stora bildsensor ger också filmerna en fantastisk bildkvalitet och man kan skapa dramatiska effekter genom att använda en mängd olika utbytningsbara NIKKOR-objektiv, från vidvinkel och makro till fisheye, eller genom att justera objektivbländaren och experimentera med skärpedjupet.

  • CMOS-bildsensor i DX-format med 12,3 megapixel och inbyggd självrengörande sensorenhet
  • Lågt brus mellan ISO 200 och 3200
  • D-filmfunktionen ger Motion JPEG-filmer med fantastisk D-SLR-bildkvalitet
  • Livevisning med kamerans högupplösta LCD-monitor på 3 tum och 920 000 punkter


  • Nikon D90 är verkligen utformad för att stimulera min passion för fotografi


    Kommentarer
    Postat av: Elin

    sv: haha, ja de kan nog lätt bli så. Min kusin blir ofta kallad JOLENE.. fast de heter Jolin. Haha De var rätt smart som din mamma tänkte!! :)



    Gud va du är snäll. Ja jag hoppas verkligen att jag blir! De skulle vara sååå kul :D <3

    2009-11-13 @ 19:42:13
    URL: http://eelinslife.blogg.se/
    Postat av: Elin

    sv; men hurru, desamma!



    Ha de bra!!<3

    2009-11-13 @ 19:54:43
    URL: http://eelinslife.blogg.se/
    Postat av: Angelica

    Hoppas du vinner den Jouline. Vet hur mycket du vill ha en kamera :)

    2009-11-13 @ 19:56:18
    Postat av: emmelist

    ja jag mår ruskigt jäkla illa alltså. men jag hoppas det går över till imorgon, iaf tills på söndag då jag ska jobba.



    ser du idol ikväll då?

    2009-11-13 @ 20:07:26
    URL: http://emmelist.blogg.se/
    Postat av: Emmelist

    nej jag följer inte idol faktiskt. har sett något enstaka program. tycker lillkillen (den blonda) och Tova..Tove? Var bäst .) vilka hejar du på?

    2009-11-13 @ 20:27:52
    URL: http://emmelist.blogg.se/
    Postat av: lisa

    Kolla in alla snygga look a likes på min blogg :)

    2009-11-13 @ 21:00:52
    URL: http://findmytwin.blogg.se/
    Postat av: Emmelist

    jo reza har jag sett också på ngn repris. men jag tål inte att hon slår med sina fingrar på micen hela tiden då hon sjunger. haha. killen påpekade det och nu är det det enda jag kan se då jag ser henne framträda :) hahaha.

    2009-11-13 @ 21:25:39
    URL: http://emmelist.blogg.se/
    Postat av: Kristin

    Sv; Hihi tack sötnos! Älskar din underbart rosa och söta blogg by the way!!



    Och Guuuuud vad jobbigt att pojkvännen din ska vara borta så länge :( Men ni är starka som klarar det! =)



    Kram!

    2009-11-13 @ 21:35:10
    URL: http://liddie.blogg.se/



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)


    URL/Bloggadress:


    Kommentar:




    Trackback
    RSS 2.0