Förlossningskliniken


Har precis tittat färdigt på förlossningskliniken. Det programmet är verkligen känsloladdat, jag älskar sådana program och speciellt när det slutar lyckligt! Läkarna är så fantastiskt duktiga på det dom gör och lika så mammorna som ska föda. I dag var det en tjej som bara var 14 år gammal som skulle få barn. Helt sjukt att bara va 14 år gammal.. hon är ju barn själv. Hon var bara i vecka 20 så bebisen var pytte pytte liten, hon va tvungen att förlösas med kejsarsnitt pga av att verkarna hade satt igång och det går inte att föda normalt när bebisen är så liten. Det var lite hemsk att se för att bebisen hade 50% chans att överleva men allt slutade bra och hennes lilla dotter var riktigt stark och fick tillslut komma hem.



Min rygg har inte blivit bättre, dom där Voltaren T funkar inte på mig. Men vete kudden är skön att ha, den mjukar upp lite grann över stunden i alla fall. Nu tänkte jag ta en sväng men vovvarna så dom får leka av sig lite.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0