Fredagen den 13

Jäkla skit asså, jag mobilbloggade igår men det kom inte fram denna gången heller. Tycker det är jätte konstigt för på min mobil står det att det är skickat. Aja inte mycket man kan göra åt det.

Igår så åkte
jag ju hem till min älskling efter att jag, min kusin och hennes dotter hade varit på bio. Väl hemma hos älskling så drack vi lite öl och vid 22:00 tiden bestämde vi oss för att åka in till stan för att gå till Black Pearl och lyssna på skotten. Han sjunger så gryyymt bra och vi hade verkligen en toppen kväll igår :)

Förresten vet ni vilken dag det är idag?
..... FREDAGEN DEN 13. Fredagen den 13 som inträffar en till tre gånger varje år, är enligt skrock en otursdag. Fredagen betraktades i det gamla bondesamhället som ett slags helg och vilodag, en dag som var olämplig att börja med ett arbete på och det man gjorde fick inte vara bullersamt. Talet 13 betraktas som ett magiskt tal inom folktro och magi. Rädslan för talet 13 går tillbaka till tiden före kristendomen: antika trolldomsböcker visar att talet användes i förbindelse med formler och förbannelser som riktade sig mot underjordiska makter.

Jag tror inte riktigt
på att fredagen den 13 är en otursdag, i alla fall inte för mig. För fredagen den 13 har faktiskt varit en väldigt lycklig dag för mig, för att för ca 3 och ett halvt år sedan träffades nämligen jag och min älskling och det var på fredagen den 13. Min första kyss med honom inträffade även den dagen också :)



Hur känner ni för fredagen den 13?
Är det en otursdsg?

HAHA, jag publicerade detta inlägget 13:13, lite kul^^



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0