Min Jul

Igår va min julafton helt fantastisk. Vi åt så himla god mat (mammas mat, den bästa). Min bror och hans familj va där och det va jätte roligt att se dom, min bror bor ju annars i Schweiz så det blir inte att man träffas lika ofta längre. Innan alla julmat så öppnades julklappar med dom små barnen. Sen blev det som sagt mat och efter det så spelade vi julklappsspelet för första gången :) jätte roligt va det. Jag fick jätte fina klappar, ska visa er vad jag fick men det får bli i morgon för nu ska jag lägga mig, jobbar tidigt i morgon bitti så vi hörs när jag kommer hem från jobbet imorgon.

Här kommer lite bilder
. Tog inte så mycket bilder igår, vi hade så roligt och mysigt
att jag glömde av att fota^^



Kommentarer
Postat av: Jennie



* Hey vännen! *

Min Julafton va bra, trots att jag jobbade! Sista timmen va dryg och trög och man ville bara hem då, men det va ganbska skönt att det va många som handlade hela dan ändå, så att tiden flög iväg. (+ att det va ju 100 % OB)

Och igår va det ju Juldagen, så då firade jag jul tillsammans med mina morföräldrar, min moster, morbror, deras familjer och respektive hemma hos mina morföräldrar. Jättehärligt! Har du stor släkt?

Vi är ju amerikaner så nu när alla vi "barn" är stora, så kör vi "Yankee Swap". Vet ej om det är som du skrev; Julklappsspelet?? Det går iaf till så att vi har en liten och en stor Yankee Swap där alla köper en present för 100 kr till den lilla och en present för 300 kr till den stora. Men man skriver inte vem det är ifrån, utan ska bara rimma. Så får alla dra ett varsitt nummer (så många som vi är asså) och så får den som har nr.1 börja välja paket och öppna det. Sen den som har nr. 2 och då får nr. 2 välja sen om han vill ha sitt paket eller byta med det som nr.1 fick. Och så fortsätter det så tills alla öppnat (och bytt, de som vill det). När sen den sista personen öppnat och valt, så får nämligen nr.1 ha turen att välja igen - bland alla paket som har öppnats!! Så bästa är att få nr.1 och näst bästa är att ha sista nummret. Haha, förklarade jag någonlunda bra?

Är i alla fall jättekul. PÅ den "lilla" swapen fick jag nåt jag ville ha, men inte på den stora.

Men när vi va yngre så fick ju alla massa egna julklappar av varandra istället. Jag fick dock (pinsamt nog!!) massor av julklappar i år också (mest från mormor, hehe) fast jag bara hade önskat mej en ny kaffebryggare! Men jag är jättenöjd :)

Blev du också nöjd och glad?



* Kramar *

2010-12-26 @ 07:52:27
URL: http://www.misshart.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0