Jag har lärt mig

Att redigera bort små oönskade ting som röda prickar, finnar, plitor, födelsemärken, röda ögon och fläckar i PS. Här nedan är ett exempel.

Här ser ni min hand och jag har ett litet födelsemärke på handen.



Såhär ser det ut när jag tagit bort födelsemärket.



Att redigera bilder i PS har både för och nackdelar. Jag vill inte starta någon diskussion om detta men jag vill bara tala omm att vissa är emot redigering av bilder och tycker inte att man exempelvis ska göra sig smalare/tjockare, göra större/förminska läppar, större/mindre bröst osv osv. Men jag tycker att PS är väldigt bra och väldigt kul och att jag nu lärt mig att ta bort oönskade små ting kan ju faktiskt vara bra. Kanske vaknar man upp en dag med en gigantisk finne i pannan och så ska man lägga ut en dagens outfit exempelvis, då vill man kanske inte att den ska synas, och då är det ju bra att man kan ta bort finnen om man nu vill. Jag säger inte att det är fel att visa upp sig i en finne/finnar för finnar är helt naturligt. Jag har några kort på mig där jag har lite små plitor/finnar och jag skäms inte för dom, men självklart kan jag störa mig på finnen och tänka - Varför skulle den komma just i dag osv^^ Men det är ju perfekt att ha PS då så man kan ta bort den då :)



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0