Min älskade Tilda

Tänkte vis er hur Tilda ser ut just nu, och såhär har hon sett ut sen hon opererades för några dagar sedan och hon kommer även se ut såhär ett tag till.

Hon har alltså på sig ett gammalt nattlinne som tillhör min mammi. Varför hon har nattlinne på sig är för att hon har lite problem med att ha på sig tratten som vi fick. Hon gillar inte tratten alls, så då klippte jag sönder ett gammalt nattlinne istället som skyddar henne.

Detta är ett jätte bra sätt för hundar som inte vill ha på sig tratten, har man inget nattlinne så kan man klippa sönder ett gammalt lakan eller nått. Jag gjorde såhär på min andra rottweiler som jag hade då hon hade opererat bort en tumör i bröstet, den huden lever inte i dag :( men hon hette Nikki och gillade inte heller att ha på sig någon tratt. Att ha ett nattlinne, lakan etc över hunden gör att hunden inte kan komma åt och slicka på operationssåret, vilket har samma effekt som tratten. Hon har även på sig tass skydd på baktassarna så att hon inte ska kunna klia på operationssåret.

Hon ser kanske löjlig ut men hon har som sagt hellre på sig detta
än tratten.



Såhär ser hennes operationssår ut. Man ser inte så mycket då dom har gjort det väldigt fint,
men snittet ligger raklångt mellan brösten på henne och är ca 20 cm långt.
Hon är fortfarande lite svullen på magen.



Tilda är väldigt pigg och återhämtar sig väldigt bra och snabbt och det märk då hon vill leka och busa.
Men än så får hon inte leka, busa eller gå långa promenader pga av att allt är inte läkt än. Hon får bara vara ute 5 min åt gången just nu, det är viktigt att hon inte överanstränger sig. Men det är svårt att hålla henne lugn då man är ute och går med henne för hon vill väldigt gärna springa, hoppa och leka i snön^^ Så just nu är hon till och med kopplad på tomten här hemma, så jag kan ha kontroll över henne.

Nu funderar jag på om jag ska ta mig ett varmt gott bad :)
Hörs sen




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0