Min Nyårsafton i bilder

Jag åkte hem till min familj vid sex tiden i går kväll och strax
efter att jag kommit så var det dax för trerätters middag:)

Förrätten var hummer med massa gottit i och lite sallad :)




Till huvudrätt blev det oxfile med klyftpotatis, sallad och en underbart
god hemmagjord rödvinsås :)




Efterrätten hade jag gjort^^ supergod hjortronparfe med topping av passionsfrukt
och digistiv kex botten och sedan björbärsmarmelad runt :)




Efter maten blev det familjespel och lite choklad :) Mammi hade tänt lite
mysiga ljus och sa måste jag bara visa er en av dom söta dekorationerna
som satt runt vinglasen, alla hade olika så vi viste vilket glas som var vems.




Efter allt myspys så var klockan nästan tolv och då gick vi ut. Vi tände en brasa utanför
för att det skulle va lite mysigt plus att det gav en väldigt god värme :) Hundarna fick självklart
vara med och det gick hur bra som helst med Tindra hon brydde sig ingenting. Men Tilda hon stack iväg
vid tolvslaget då alla började smälla HAHA. Det är inte det att hon är rädd för raketer/smällare utan
hon blir arg på dom och så vill hon skydda oss. Men efter att vi hämtat henne på grannens tomt typ hihi
så var det dax att öppna champagnen och skåla för ett nytt år :)




Här nedan öppnar vi champagnen, man ser lite dåligt på bilden
men men lite syns i alla fall^^




Försökte fånga några fina raketer på bild men det blev inte så lyckat.
Min kamera är så himla dålig men två st fick jag allt på bild som var rätt ok^^



Det var första gången på 9 år som jag var hemma med familjen och firade nyårsafton och jag
kan säga att det ångrar jag verkligen inte. Vi hade det super mysigt, åt jätte god mat och hade allmänt trevligt.

Hoppas ni också hade en bra nyår!



Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh va god maten ser ut! jag hade an toppen kväll med min familj med :) kram

2010-01-01 @ 18:26:57
Postat av: Mammi

Tack för en underbar nyår.

2010-01-02 @ 16:42:02



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0