Nu blir det myskväll med älsklingen & en skit bra film :)

Jag tänkte att jag skulle gjort en ny nageldesign nu ikväll men min älskling kom precis hit och det är inte så kul för honom om jag ska sitta och måla naglarna, dessutom så vill jag bara mysa med honom ikväll. Så det får bli en ny nageldesign i morgon :)

Vi ska strax titta på en film som heter Hachiko: A Dog's Tale. Filmen är en sann historia och den ska vara väldigt bra vad jag har hört, Jag har läst mycket om denna hunden Hachiko och hans herre. Så jag blev väldigt glad när dom bestämde sig för att göra en film om denna fantastiska hunden och hans herre. Jag tror jag kommer fälla många många tårar till denna filmen ikväll^^ Bara av att titta på trailen får mig att bli tårögd.

Här är trailen till filmen

 

Hachiko, är som jag nämde ovan en sann historia. Enda skillnad i den amerikanska versionen är att den riktiga Hachiko var en Länk --> Akita-inu. Men hunden i Richard Gere filmen som jag ska se nu ikväll, är en Länk --> Shiba-inu. De liknar varandra (shiban är mindre) men är två olika raser. Hachiko betraktas i japan som en symbol för lojalitet och trohet till nära och kära.



Hachiko eller "Den Trogna Hunden Hachiko" är en berömd staty nära Shibuya train station i Tokyo. Den statyn hedrar hunden Hachiko, som väntade på tågstationen varje dag på sin herre. Och det gjorde han i hela 9 ÅR.


Kommentarer
Postat av: Malin

mjoo suck hehe

Ååh, vill också se den filmen! Verkar jätte gullig :)

kram kram

2010-06-07 @ 20:02:48
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: ; ICE

Allt bra m dig idag?

2010-06-07 @ 21:18:12
URL: http://isatousinghatehs.blogg.se/
Postat av: Jennifer

tack så jätte mkt:)

fin blogg:)

2010-06-07 @ 21:57:26
URL: http://jelovi.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0