Hemma

Nu är jag hemma igen. Glömde kameran hemma, så jäkla synd va för det hade nog blivit en hel del roliga kort annars, men men. Vi åkte först och åt Thaimat, jätte gott va det, mins inte sist jag åt det^^ Jag åt vegetariska vårrullar med wokade grönsaker, cashewnötter och ris. Efter maten så gick vi bort till ett ställe där dom spelade musik "Open Scen" som det så fint hette. Det va en kille som va SÅÅÅ SJUUUKT GRYYYM asså. Han spelade piano och sjöng sina egenskrivna låtar. Otroligt duktig va han, tror jag hade gåshud näst intill hela tiden då han sjöng^^ Tydligen så kommer han att ge ut en skiva nu i juni men jag kommer inte ihåg vad han hette haha^^

Efter spelningen så gick vi och tittade på en dansuppvisning
. Det var många olika danser och det var båda barn och ungdomar som dansade. Jätte duktiga va dom. Fick sådana minnen då jag såg dom uppträda. Har ju själv dansat och uppträtt i många många år.

Nu ska jag lägga mig på soffan, nej först ska jag gå och göra en kopp te sen ska jag
lägga mig på soffan och titta på halv åtta hos mig.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja gud, det kan jag verkligen tänka mig :)

Jo, det skulle jag vilja göra så gärna!



Det är väl att jag inte har ett fast/jobb ännu. Men jag tänker absolut inte jobb komma emallan att skaffa en hund. För det är det ända jag vill :) Annars är det väl inget som står i vägen direkt, har ju jätte bra natur här utanför oss och bra lägenhet och allt. Tid har jag ju jätte mycket av!



Guud, vad jag vill skaffa mig en egen liten vovve :/

Kram

2010-05-27 @ 19:51:00
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Malin

Mjo, det är så jag också tänkt. jag vill ju kunna vara med den hela tiden när den är nykommen liksom. Jätte mycket sen med, men speciellt ibörjan och nu har jag ju så mycket tid för det!



Men min sambo tycker det är bäst om jag skaffar jobb först.. Men jag har argumenterat emot det att jag har ju tid för den nu :) men han säger att jag kanske får ett jobb där jag inte kan ha hunden.. men jag vill ju bara ha jobb där jag kan ha hunden liksom. Jag älskar ju djur och hundar och vill jätte gärna jobba med det satt..



Jo, jag vet.. Dom gör ju det :/ Det är så synd!

kram

2010-05-27 @ 20:11:12
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Malin

Jo, precis.. Det tycker jag med. Okej, då är det ju verkligen bättre att skaffa hund nu när jag ändå har tiden liksom. Så slipper jag fråga om ledigt om jag skulle ha jobb innan..



Jo, det är ju sant! Det skulle ju vara riktigt bra, men kan man lämna hunden så på dagen och komma hem bara på lunchen? (om vi säger chihuahua, dom vill väll inte vara själva mycket) Det ska jag prata med honom om.

Okej, vad synd att du måste skiljas frrån tilda, men skönt att det är din mamma som ska ha henne så du fortfarande kan träffa henne :)



Okej, jo det verkar ju smart! Ja, vet.. Men vill så gärna kunna vara så mycket som möjligt med min hund. Fast jag vet ju att det inte är lätt att hitta ett jobb där man kan ha med sig hunden.



Tack så mycket för att du ger mig lite råd och info om allt!

Uppskattar det verkligen :)

kram

2010-05-27 @ 20:43:35
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Malin

Fick du mitt förra svar? Ser inte att det ligger här, kanske glömde skicka det..

kram

2010-05-27 @ 21:11:08
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Malin

Kika in på min blogg!

jätte söta foton!

Kram Malin!

2010-05-27 @ 21:21:42
URL: http://humlanmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej, tänkte att det kunde va så :P



Ja, precis. Du har fortfarande kvar henne i ditt liv iallfall :)



Okej, vad bra. Jo, det låter ju bra. Att man kan vänja hunden vid att vara lite själv i steg liksom. Det låter faktist riktigt smart det du säger.



Ska prata med min kära sambo när han kommer hem. Men känner jag han rätt så lär han ha argumenter mot det jag kommer säga ändå :P

Kanske har lite mer frågor när jag pratat lite med han sen :)

Men du tror inte det är något problem att vi har två katter redan?

Tack så mycket, känns bra att kunna prata och ställa frågor till någon som faktist har hund och vet hur det är och vad man ska tänka på osv :)



Kram!

2010-05-27 @ 22:19:58
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är innekatter.

ne, precis. Det är ju bra att dom får vänja sig vid hunden när den är liten, sen blir det nog bra.



Tyvärr blir det nog ingen hund här hemma :/

Har pratat lite med sambon min och han säger samma sak.

Han vill att jag får ett jobb och så först, sen att man kanske kan skaffa en senare..

Men jag förstår att det är smartast att skaffa en nu. Önskar bara han kände likadant.



Men tack för alla tips och råd och sånt :)

Kram

2010-05-27 @ 23:03:32
URL: http://chickity.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0