Bilder från kulturnatten

Nu har jag kollat igenom bilderna från kulturnatten som jag va på den 24/9. Och jag tänkte visa er lite bilder därifrån som jag tog. Det va en väldigt rolig och mysig dag och jag är glad att jag fick dela den dagen med min arbetskamrat, brukarn som jag jobbar hos och hans fru.

Som jag skrivit tidigare så har kulturnatten som mål att samla en stads kulturliv, skapa nya mötesplatser och bidra till en mer levande innerstad. Under en kväll samverkar kulturutövare och arrangörer genom att bjuda in till en folkfest - ett viktigt uttryck för kulturens kraft.

På detta kortet nedan så stod dom och sjöng på balkongen. Dom berättade även historier och hade lite teaterspel.



En bit bort var det musik och folkdans
. Jätte kul att se. Man fick även lite senare gå upp och dansa med dom om man ville, jag tänkte göra det med backa ur i sista sekund^^



Sedan träffade vi på Carl Jan Granqvist
. En underbar människa. Han stod på scen och pratade lite om sin familj och berättade intressanta historier och visade massa bilder. Han pratade också om mat och hur man upplever/uppfattar olika smaker och han drog även många roliga skämt.



Här nedan har vi självaste Carl Jan Granqvist
som va snäll och ställde upp på lite bilder :) Jag skulle tagit en bild på honom och mig men tänkte inte på det för en lite senare och då var det för sent för han skulle då upp på scen och prata och efteråt va det så mycket folk som samlades runt han och ville prata och ta kort att jag inte orkade vänta på min tur. Men men jag fick ju i alla fall några kort på han och brukarn som jag jobbar hos och det blev jag glad för :)






Kommentarer
Postat av: Lanah

Vilken fin blogg du har. :) Hoppas allt är bra med dig!

2010-09-29 @ 07:10:14
URL: http://lanahs.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0