Läsarfråga - Hur jag sminkar mig till vardags

Jag har fått en läsarfråga eller två, tre frågor^^ och tänkte ta och svara på dom här i bloggen då det var hennes önskan. Såhär skrev hon:


Tilda:

ville bara säga igen att jag ääälskar din blogg. Bara några funderingar :)
*Hur kan du ha så perfekt hy? hur gör du?
*Hur sminkar du dig till vardags?
vore kul om man kunde få detta i ett inlägg :) <3
kram

Svar:

Hej Tilda! Tack så jätte mycket för din fina kommentar om min blogg, det värmer vill jag lova :) Och jag måste bara säga att jag gillar verkligen ditt namn :) Min stora vovve heter Tilda och jag tycker att det är så himla fint!

Men nu över till din fråga om min hy
. Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med dig om att jag har en sådan perfekt hy, iallafall inte just nu. Jag hade bra hy för ett tag sedan men så började jag få lite små plitor/finnar och jag tror att det har och göra med att jag jobbat rätt mycket nu det senaste och känt mig lite stressad + att jag sovit lite dåligt. Men iallafall, just nu så har jag faktiskt börjat testa Proactiv <-- klicka (har gått på det sedan 1/8 -11). Har inte märkt någon jätte skillnad än men lite bättre ser det nog ut, jag är på god väg att få tillbaka min fina hy :) Jag använder Proactiv varje morgon och kväll. Men innan jag började med Proactiv och då jag hade fin hy (alltså för några månader sedan) så använde jag mig ut av Niveas serie <-- klicka. Och den tycker jag är super bra enligt mig, har använt Nivea i flera år. Jag är också noga med att tvätta av mig mitt smink varje kväll innan jag lägger mig. Men visst kan det hända att jag glömmer eller inte orkar^^ men som sagt, det är sällan.

Och hur jag sminkar mig till vardags
- Jag använder mig utav i.d. bareMinerales, alltså mineralpuder. Sedan målar jag bara i mina ögonbryn lite och böjer mina fransar och så var det klart! Det är allt jag gör när jag sminkar mig till vardags. Kan hända att jag kletar på mascara men oftast använder jag bara mascara när jag ska gå ut. Det är bra att låta fransarna vila lite från mascaran. Så som jag ser ut på bilden nedan är hur jag sminkar mig till vardags. Hoppas du känner att du fick bra svar på dina frågor :) Kram!



Lite info om sminket jag använder:
BareMinerals foundations är 100% naturliga och baseras på rena mineraler från naturen. De är vårdande och fungerar som en förlängning till din övriga hudvård, och kan till och med hjälpa till med att förbättra din hud. De ger även ett naturligt och säkert UV-skydd (SPF 15) som är så pass säkert att produkterna till och med rekommenderas av amerikanska Skin Cancer Foundation. De innehåller inga konserveringsämnen, inget talk, olja eller vax och ingen parfym eller tillsatser.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fint att vara så naturligt sminkad som du är =) jag har funderat på att testa i.d och ska allt göra det nu =D

2011-08-08 @ 20:17:38
Postat av: Jennie & Fröken Flis

va fin du är! och tack för tipset på smink, ska testa det tror jag, min hy är katastrofal ochjag gillar naturliga ingridienser :) Kram

2011-08-08 @ 21:06:19
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: tilda

tack så jättemycket! jag gillar ditt namn oxå!

kram

2011-08-09 @ 12:27:22
URL: http://tildasnaglar.blogg.se/
Postat av: Catrin

vilken underbart söt blogg du har!



Ska ta tag i mailen under dagen, så får vi se vad vi kommer fram till =) Spännande

2011-08-10 @ 11:54:22
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: neli

så fin du är =)



hihi ja erkänn dem är fina? är riktigt nöjd med dem faktiskt =) och priset var riktigt bra haha.

2011-08-11 @ 17:38:57
URL: http://iamsofashion.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0