Tindra har inte mått bra idag :(



Mitt lilla älskade hjärta har inte mått så bra idag
:( Det började strax efter 11:00 tiden i förmiddags. Jag hade tänkt att lägga mig och sova då eftersom att jag har jobbat natten inatt och ska även jobba inatt igen. Men iallafall, jag hade lagt mig på soffan och Tindra lika så. Helt plötsligt börjar Tindras mage låta som bara den, asså den lät verkligen jätte högt. Jag väntade en stund men hennes mage höll fortfarande på att låta och ha sig. Det jag tänkte då var att antingen har hon kanske gaser i magen eller så är hon kanske hungrig, fast det borde hon inte varit då hon redan hade ätit i morse. Gick ut i köket för att kolla hennes vatten skål om hon hade drukigt som som hon ska, och det hade hon gjort.

Ropar sedan på henne från köket
, men hon kom aldrig. Ropar igen.. får inget svar. Går ut i vardagsrummet och ser att hon ligger på vardagsrumms mattan och skakar lite, hon såg ut som om hon hade jätte ont. Jag lyfte upp henne i min famn och då gnyr hon och då visste jag med en gång att hon hade ont men frågan var vart. Jag tänkte att det måste varit magen då den låtit så mycket men visste inte vad jag skulle göra. Gick ut i köket med henne och tog fram lite korv för att testa hennes aptit och den var som den skulle, bra... ett litet tag iallafall, hon la sig sedan på köks golvet och skakade och ville inte ta korven mer. Och där blev jag rädd kan jag säga. Ringde min mamma och som tur va var hon i närheten och åkte fortast möjligt hem till mig. När min mamma väl kom så var Tindra näst intill som vanligt. Glad och hon skällade av lycka att "mormor" hade kommit^^ Mamma kände lite på Tindra men fick absolut inte röra hennes mage, då hukade Tindra sig och backade. Vi tog sedan en promenad och väl ute börjar Tindra spy. Så ja, nått är det ju med hennes mage men jag vet tyvärr inte än vad det är. Men hon mår iallalfall bättre nu tycker jag. Hennes mage har slutat låta så mycket och hon har ätit, druckigt, kissat och bajsat som hon ska. Så förhoppningsvis var/är det inget allvarligt. Men det var fruktansvärt och se sitt lilla hjärta ligga så på golvet och gny och skaka asså, usch..

Jag ska strax cykla till jobbet
. Börjar 20:30 och slutar klockan 8:00 i morgon bitti. Det kommer inte bli lätt för mig att vara vaken inatt kan jag säga. Jag har inte sovit en blund sedan jag kom hem i morse. Vill inte ens tänka på hur många timmar jag varit vaken nu.. Vill egentligen inte lämna Tindra heller då jag är rädd att hon ska få ont igen men min älskling ska ta väl hand om henne och det känns tryggt :)



Jag har pratat lite idag med tjejen
som hjälper mig med min design och jag är en riktigt vele maja när det kommer till min design asså^^ Men nu så har jag bestämt mig... tror jag haha, nä men det har jag. Så förhoppningsvis kommer den nya designen upp i morgon :) Ha en toppen kväll allesammans så hörs vi i morgon när jag kommit hem!



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hade tagit henne till vetrinären, bättre att dom kollar upp det än att man själv gissar sej fram om hon mår bra :)

2011-08-08 @ 20:04:07
Postat av: Anonym

Stackars liten, hoppas hon inte får mera ont i magen eller bad det nu kan va. Åhh hoppas jätte mycke på att få se den nya designen i morgon =D ha en bra jobb natt, trotts att du inte fått sova idag.

2011-08-08 @ 20:12:48
Postat av: Michelle

Nae stackars. Kan tänka mig att paniken bara steg. Man tror ju det är nåt allvarligt direkt när det är nåt man inte upplevt förut. Usch, hemskt o jobbit. Hoppas det blir bra!

2011-08-08 @ 20:29:02
URL: http://michellebeit.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

hppas det är bättre med din lilla vovve nu! Kan ju varit något hon fått i sig som hon inte riktigt ha tålt eller något. Kan ju vara så ibland. Kramar

2011-08-08 @ 20:56:52
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Eva

Men lille vännen, kan riktigt känna din oro. Jag blev helt till mig när jaag läste och tänkte att nej jag vill inte läsa slutet då jag anade det värsta men så skönt och höra att hon mår bättre.



ÅH det ska bli så spännande och se din design. Hoppas att den kommer upp imorgon =D KRAM

2011-08-08 @ 23:02:05
Postat av: Marie

Ohh men stackarn, men hon kanske bara ätit något som hon reagerade på, kanske var övergående, hoppas att hon är bättre imorgon.



Jag är också velmajja då det gäller designers. Så den som gör design åt mig tycker nog jag är ganska så omständig och besvärlig, haha



Ska bli kul att se din nya, självklart får du länka, blir bra glad, ska länka dig med, det trodde jag faktiskt jag redan gjort =D

2011-08-08 @ 23:17:37
URL: http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0