Trött (lite om min sjukdom)

Jag vaknade strax innan 20:00 ikväll men har bara inte orkat slå på datorn och sitta här för än nu. Har en fruktansvärd huvudvärk nu igen men jag hoppas att den ska gå över snart. Att ha jobbat i hela 17 timmar tog verkligen på min kropp. Och jag jobbar dessutom många dagar nu framöver, men det är bara att bita ihop.

Som några av er kanske vet
(iallafall ni som följt min blogg länge) så har jag en sjukdom. Fast jag gillar inte kalla det för att jag har en sjukdom utan jag säger att jag har en brist på något. Jag har diabetes och har då va jag kallar brist på insulin. Att leva med diabetes är inte så lätt som dom flesta kan tro, det ligger mycket jobb i det. Och jag brukar säga: Att ha diabetes är som att ha ett heltidsjobb utan kafferast (aldrig kan jag ta en rast från min diabetes). Och nu när jag jobbar så mycket som jag gör så tar det verkligen på min kropp och jag blir väldigt trött. Men jag tänker inte gå in mer på vad själva diabetes handlar om nu för det orkar jag inte men nån dag kanske jag skriver om hur det är att leva med diabetes.




Kommentarer
Postat av: Mickan

Jag förstår att du är trött. Jobbar du inatt också eller är du ledig?



Coolt med insulinpumpen. Alla diabetespatienter jag träffat har haft sprutor eller tabletter. Har aldrig sett en sådan som du har. Spännande. :)



Men vitt är fint, då har man så mycket valmöjligheter vad gäller möbler och annan inredning. Och fondvägg är ju snyggt. :)

2011-03-04 @ 01:05:35
URL: http://angel-like.com
Postat av: Camilla

Helt sjukt... Skrev ett lååångt inlägg om diabetes typ 1 som du kunde klistra in ett blogginlägg så försvann allt när jag skulle dra över de i microsoft work. TRor jag gråter...



Hoppas du har de bra iallfall! Bra du skriver om diabetes typ 1. Folk behöver förstå. De är tydligen inte så som folk tror de är.. Många vet inte va de innebär. Diabetes typ 1 är tyvärr (tycker även de är jobbigt att säga sjukdom) inte bara en sjukdom utan flera! OCh ett heltids jobb ja!



Kram

2011-03-04 @ 10:33:49
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Eva

Vad intressant det verkar med pump. Måste va skönt att slippa alla sprutor. Hade varit kul om du ville skriva lite mer om din diabetes och hur det är att leva med det :)

2011-03-05 @ 16:00:14



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0