En liten olycka har skett

Det hände som sagt en liten olycka här hemma förut men nu är allt ok och jag mår bra. Det som hände var att jag vaknade på soffan av att jag var låg i mitt blodsocker (har ju diabetes) och gick ut i köket för att äta något. Det roliga enligt mig var att jag ville ha en avokado, varför vet jag inte. Jag går ju inte upp i blodsockret av en avokado^^ Men när man har lågt blodsocker så tänker man inte riktigt klart så det blev som det blev. När jag väl hade avokadon i handen så skulle jag dela på den och det var då olyckan skedde. Kniven gick rakt igenom avokadon och in mellan mina fingrar (mellan pekfingret och långfingret). Jäklar va ont det gjorde. Jag tittade sedan för att se hur stor skadan blev och ser då ett hål ca 1 cm brett in i mitt finger. Såg även mina senor, usch asså. Jag har inga som helst problem att se senor, ben och annat på andra människor men när det handlar om en själv så har jag väldigt svårt för det. Blodet kom inte med en gång då jag skar mig utan det kom efter en liten stund och jag kan säga att det var inte lite blod som kom. Men vad jag vet så har man väldigt mycket kärl i händerna där av att det blöder väldigt lätt och/eller mycket.

Skärrad som jag var ringde jag min mammas man Teddy
. Han åkte från jobbet och hem till mig för att hämta upp mig och sedan bar det av till sjukhuset. När vi väl kommer dit är det lång kö. Jag tar en nummerlapp och sätter mig ner men känner helt plötsligt hur det börjar dunka i hela min hand. Ser då en skylt där det stod. Är det akut tveka inte att gå in för att be om hjälp. Så det var precis det jag gjorde, jag gick rätt in och fick då hjälp med en gång.

Väl inne i rummet så började dom tvätta såret
och sedan sa dom det som jag var så rädd för att dom skulle säga. Vi måste sy detta. Lite tårar föll ner för mina kinder, jag vet ni kanske tycker det är löjligt men jag har aldrig sytt någon gång och det är klart att man är rädd för något man inte varit med om förut. Efter att dom fått lugnat mig lite så säger läkaren att men vi kan tejpa det om du hellre vill det (och självklart ville jag det^^) men då är det viktigt att du håller din hand stilla och du får inte blöta ner handen på ett par dagar. Och sen sa hon att skulle det börja dunka i handen/fingrarna om ca 3-4 dagar så måste jag komma in för då finns det risk för att jag fått infektion. Men jag hoppas verkligen inte att det blir någon infektion. Borde egentligen kanske sjukskrivit mig i en vecka nu (enligt läkaren) men jag sa att jag inte har råd med det. Så jag får försöka vara försiktig med handen och inte röra på den så mycket i minst en vecka och hoppas på att det läker som det ska.



Detta inlägget tog mig nästan en halvtimme att skriva^^
Helt sjukt va handikappad man känner sig med bara en användbar hand.


Kommentarer
Postat av: Mickan

Nej men usch, fy så hemskt sånt där är... :S Skönt att du slapp sy och hoppas att det inte blir någon infektion nu.

Styrkekramar!

2011-03-16 @ 18:30:59
URL: http://angel-like.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0