Hemma efter en lite jobbig dag

Jag är hemma i min lägenhet, har varit hemma sedan 15:00 tiden typ. Det blev inte att jag gick tillbaka till mitt arbete och jobbade idag. Jag var såpass dålig så dom sa att hem och vila är det bästa. Nu känner jag mig bättre men min kropp är fortfarande lite omtöcknad, känner mig lite svag, trött. Det tar många timmar innan min kropp återställer sig helt, men tills i morgon då jag vaknar hoppas jag att det är ok.

Jag ska här förklara lite kort bara vad som hände mig idag:
Jag blev väldigt hög i mitt blodsocker. Hade ett glukos värde på över 34,3, (normalt är 4,5 - 7,4) och det som händer i kroppen vid så högt socker i blodet är att det bildas ketoner (syraförgiftning) i kroppen så ni kan ju tänka er hur dåligt man mår.

Min älskling är påväg hem till mig nu
och jag/vi ska bara ta det lugnt idag (jag måste vila). Så uppdateringen här i bloggen blir dålig idag tyvärr. Men jag hoppas att ni alla får en fin kväll :)


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0