En rolig utmaning

Jag har blivit utmanad av fina Marie att svara på dessa tio frågor som följer här nedan. Mycket rolig men också lite svår/klurig måste jag säga, jag fick allt tänka till.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?


För tio år sedan (2001) var jag 15 år och hade moppe som jag så gärna körde runt med överallt. Kommer ihåg att jag och två vänner till mig alltid körde runt på just min moped, ja hör och häpna.. vi satt alla tre på min^^ Förstår egentligen inte varför då min var mindre än deras haha fast ja.. min gick ju fortare så det var väl därför antar jag^^ Jag var också singel kommer jag ihåg och jag fick dessutom Tilda då också (min rottis) :)

 


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?


För ett år sedan.. (2011) vad gjorde jag då, hmm. Ja jag gjorde ju massor men jag kan nämna lite här. Jag bodde i en liten etta, fast en väldigt mysig sådan. En av mina bästa vänner bodde med mig ett tag (Rebecca, hon som överraskade mig i morse läs & klicka här för er som missa det inlägget). Jag blev även av med min etta och vart väldigt nere för det, men så helt plötsligt ringde det i min telefon och jag hade då fått mig en ny lägenhet :) (den jag bor i nu). Jag såg filmen 127 Timmar för första gången och tyckte den var såå bra! Jag jobbade på samma ställe som jag gör idag, personlig assistent men jag jobbade även på sjukhus också. Jag köpte mig en Iphone och jag fick även ett Wii av älskling som jag satt och spela på non stop typ^^ (fast det gör jag väl än idag haha men inte så illa som för ett år sedan).



3) FEM SNACKS DU GILLAR:


Pistagenötter

Chashunötter

Turkiskpeppar

choklad

popcorn


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:


The River med Bruce Springsteen

Jolene med Dolly Parton

I will always love you med Whitney Houston

Butterfly fly away med Miley Cyrus

Jag ljuger så bra med Linda Bengtzing

 

(kan många mer texter men dessa poppa upp i huvudet först)

 

 

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:

 

Köpa ett jätte jätte fint hus här i Sverige + utomlands

Ge bort pengar till min familj + Diabetesfonden

Starta eget företag eller flera

resa

Köpa ett eget privat plan^^


(och självklart en massa mer saker)

 

 

6) FEM DÅLIGA VANOR:


Mina vänner säger alltid att jag är så långsam och jaa.. jag får nog hålla med dom om det för det är alltid mig som dom får vänta på^^ jag tar sån jädrans tid på mig då jag ska göra iordning mig, kan byta kläder jag vet inte hur många gånger och måste bara måste bara hela tiden haha. Visst kan jag vara klar/göra iordning mig snabbt nån gång men det händer inte ofta^^

 

Jag snurrar och drar av mitt hår haha, detta lät ju bra.. not. Nä men jag älskar att sitta och snurra med mitt finger runt en hårslinga och sedan när jag fastnat med fingret haha låter ju sjukt detta men då drar jag av några hårstrån, tur man har löshår^^

 

Jag lägger mig oftast för sent på kvällen. Spelar ingen roll om jag så ska upp tidigt, jag somnar banne mig inte för än 2-3 på natten ändå, ibland senare^^ Kan bero lite på att jag bara jobbar kvällar/nätter just nu också. Men självklart finns det dagar då jag kan somna tidigt men det sker rätt sällan.

 

Jag har en tendens till att alltid lägga mina kläder överallt här hemma^^ över stolar, sängen, soffan och till och med golvet ibland. Och det värsta är att jag låter kläderna hänga/ligga kvar i flera dagar ibland haha.

 

Jag har också en tendens till att använda flera koppar på en och samma dag. Jag dricker oftast te/kaffe hemma och kan inte använda samma mugg igen, eller kan kan jag ju men när jag väl drickit upp så ställer jag den i diskhon och sedan när jag blir sugen på mer te/kaffe så tar jag en ny kopp för att den första koppen jag hade har torkat keffe/te i sig haha.



7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:


Vara med familj, vänner och mina hundar

Fota

Nörda mig i Photo Shop

Shoppa

Blogga

 


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

 

Den här tyckte jag var skit svår..

 

En t-shirt med neon färger

Ett stort halsband med massa stora fjädrar

Herr jeans

En skinnkappa som går ända ner till fötterna

En klänning med jätte stora puffiga armar



9) FEM FAVORITLEKSAKER:


Datorn

Kameran

Iphonen

Wii / PS3

Kan man säga tv:n?  jag säger tv:n^^

 

10) NÅGRA PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

 

Jag har sett att många gjort just denna utmaningen så jag vet inte riktigt vem jag ska ge den till. Kanske har dom jag tänkt ge den till redan fått den eller så vill dom kanske inte göra den så jag gör så att jag utmanar alla som vill :) Ni får gärna länka er utmaning till mig om ni känner för det, jag tycker det är väldigt kul att läsa!

 



Kommentarer
Postat av: Kashaya

Kul utmaning.=) Sv. Ja visst var det en härlig goodiebag?=)

2012-01-05 @ 18:31:58
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Marie

Ohh vad roligt att läsa, vi är lika på många sätt =D



Näee ingen lykta idag =(, kommer nog på måndag

Kramar

2012-01-05 @ 18:50:13
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ

Ja vi hade det jättebra i Sälen :)

2012-01-05 @ 18:59:19
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Johanna

Hej! :-) Ang. ramarna så är de köpta på Inn&Finn. Finns i Stockholm bland annat. :-)

2012-01-05 @ 19:02:51
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: This Is Olessia

rolig lista :D

2012-01-05 @ 19:25:06
URL: http://www.thisisolessia.wordpress.com
Postat av: Felicia

Sv: Jaaa visst är den fin, älskar den :) Dock har jag upptäckt att ringen är ganska tung att bära på fingret, haha :D



Vilken rolig lista, om jag hade tålamodet så skulle jag också gjort den :D haha!

2012-01-05 @ 19:35:03
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist

rolig läsning :)



tack snäckan, jag mår bra i sinnet men är helt vansinnigt förkyld! så ligger hemma och myser nu. själv då? har du också fullt upp på jobbet? kram

2012-01-05 @ 19:39:42
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamman som älskar vitt

Åh rolig utmaning! :) Jag ska göra den senare eller imrogon. Roligt med sånt här! :)



sv. Nee inte jag heller, denna julen sprang snabbt förbi! :)

Kramar!

2012-01-05 @ 20:26:12
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Marie

Det är röd dag imorrn va?, är det inte?, man blir helt veckovild



Ohh tack fina du för raderna

kramar

2012-01-05 @ 20:55:10
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Marie

Ser fram emot då den kommer, få man pynta lite =D

2012-01-05 @ 21:26:54
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Va roligt att läsa mer om dig, jag fick också denna utmaning och kunde inte låta blir att göra den :D

Det låter som det blev en massa gott till julen alltså, hoppas din jul och nyåret blev toppen!

Kram

2012-01-06 @ 10:38:40
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Eva

Roligt att få veta lite mer om dig! du borde göra flera sånna :)

2012-01-07 @ 01:27:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0