Min älskade Tilda mår inte bra :(

Jag har inte fått så mycket sömn i natt för att min älskade Tilda har inte mått bra i natt. Hon har gnällt titt som tätt hela natten, jag trodde först att hon hade en orolig mage så jag va ute med henne flera gånger i natt men det var inte alls hennes mage som spökade.

Jag ringde veterinären i morse klockan åtta och fick en tid men en gång. När vi väl var framme så fick dom undersökt henne. Dom tog prover och gjorde ultraljud på hennes mage och det visade sig att hon fått livmoderinflammation. Jag blev så fruktansvärt tagen och fick en klump i magen då dom sa det. Tusen frågor strömmade i mitt huvud och jag fick ont i mitt hjärta av bara tanken på vad som kan hända med henne. Livmoderinflammation kan leda till livmodercancer men det hoppas jag verkligen inte att det gör. Hon fick två sprutor, den ena var något antibiotika liknande och den andra var lugnande/smärtstillande har jag för mig. Hon har även fått massa mediciner som ska tas ett tag framöver sedan får vi se vad som händer. Kanske blir det en operation kanske inte.

Mitt älskade hjärta mår inte alls bra :( På två av bilderna här nedan så kan ni se
att dom rakat hela magen på henne. Det gjorde dom då dom skulle göra
ultraljudet. Min lilla tös eller ja..stora tös va så duktig hos veterinären
hon sa inte ett ljud när dom stack henne med en massa nålar.
Men när dom skulle trycka och känna lite på magen gav hon
ifrån sig ett pip då dom tryckte på en öm punkt.
Det vill säga livmodern.



<3<3<3 TILDA MITT ÄLSKADE HJÄRTA <3<3<3
<3<3<3
VI SKA KLARA DETTA <3<3<3

Tilda är nu hemma hos min mammi då hon behöver vila i lugn och ro. Hon har inte heller fått så mycket sömn i natt. Sen vill jag inte att Tindra ska störa Tilda med sitt fram och tillbaka springande skällande eller lekande. Utan Tilda måtste verkligen ha lugn och ro omkring sig, så därför tyckte jag att det var bäst att hon fick vara hemma hos mammi i dag. Sen hur länge hon stannar får jag se. Jag ska strax åka och jobba ett par timmar så hon får i alla fall vara där i dag.

Min honey kommer till mig i kväll också, det är sista kvällen/natten som vi spenderar tillsammans då han åker till Thailand på julaftons kväll och där ska han vara i fem veckor. Det kommer kännas tomt utan honom och jag känner på mig att dessa fem veckor för mig här hemma i Sverige kommer att kännas väldigt långa.

Min pappa kom föresten hem i går från Thailand och jag ska ringa han nu innan jag sticker till jobbet.
Vi ska träffas en stund i dag och prata lite om hur han har haft det där nere,
plus att vi ska byta lite jullappar också.

Vi hörs senare då jag är hemma igen.
Kram Kram


Kommentarer
Postat av: TERREH - GRATIS DESIGNER!

Jag hoppas verkligen att det blir bra igen! Blir ledsen när jag läser sånt här, vet hur det är! Må lyckan vara med er! Många kramar!

2009-12-23 @ 12:37:58
URL: http://terreh.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nämen gud stackarn hoppas verkligen att hon blir bra. Många många kramar till er!

2009-12-23 @ 18:25:35



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0