Hachiko monogatari - Bittersweet (Akita dog)


Denna videon upptäckte jag för ca två år sedan och den är otroligt vacker.

En gång i tiden i en stad som heter Shibuya i Tokyo bodde en professor med en hund som var av rasen Akita och hette Hachiko. De var helt oskiljaktiga, och varje dag följde hunden sin husse till tågstationen och där satt han sedan hela dagen och vänta tills husse skulle komma tillbaka (utan koppel). Varje dag satt han där oavsätt hur vädret var. Men så en dag kommer inte husse...

Detta är en sann berättelse och är mycket känd i Tokyo. Det finns en staty i Tokyo av hunden Hachiko och som ska finnas sittandes någonstans vid tågstationen än i dag. Hunden Hachiko föddes 11/10-1923 och gick bort den 3/8-1935, han blev lite mer än 12 år gammal.

En berättelse som berört mig och som säkerligen kommer att beröra er. Otroligt vacker och det är svårt att hålla tillbaka tårarna (om jag får säga det själv). Kanske för att jag själv är en hund människa men denna berättelsen borde beröra alla. Så jäkla vacker är den.







När jag ser denna videon så tänker jag på min rottweiler Tilda. Som jag nämnt förut lite så är hon en väldigt speciell hund som har de som jag kallar för DET. Hon är min service diabetes hund och varnar mig innan något allvarligt händer mig. Hon har räddat mitt liv många gånger. Hon är min skydds ängel. Och jag vet inte vad jag skulle göra när hon går bort, för aldrig får jag en sådan hund igen aldrig. Usch jag vill inte ens tänka så..

ღ Hon är mitt allt ღ





Kommentarer
Postat av: j

SV:Okej! Nej jag har svininfluensan. :( Ja det kan jag göra ;)

2009-11-06 @ 13:47:38
URL: http://livetomjosefine.blogg.se/
Postat av: Qb

söt bild.

2009-11-06 @ 15:29:32
URL: http://angelacaroline.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0