Tips: Läppar

Jag tycker att det är otroligt snyggt med röda läppar. Jag kan ha det ibland men det sker väldigt sällan.

Här kommer lite tips på hur jag brukar göra för att få en matt look och glansig look på mina läppar.

  • Eftersom att ögon dras till röda läppar måste man se till att läpparna är återfuktade, och inte fnasiga och torra. Jag smörjer därför mina läppar med ett balsam. Läppstiftet fäster bättre på en bra grund. Har jag inte något läppstift smörjer jag dom ändå ofta med balsam för att hålla dom mjuka och fina!

  • Knepet för den perfekta läppstiftsgrunden är att pudra lite lätt med ett transparent puder på läpparna.

  • Jag välj sedan den nyans/färg som jag känner för och avslutar med lite transparent puder för en matt look eller ett transparent gloss för en glansig look.

Väldigt enkelt!



Jag brukar ha den lite mer naturliga färgen på mina läppar. Ibland har jag den matta looken och ibland känner jag för den mer glansiga looken som denna nedan. Man kan se lite på min bild i headern att jag har en naturlig färg på mina läppar och att det är den glansiga looken!



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0