Min Rottweiler Tilda

Min rottis är inte vilken hund som helst. Utan hon är min diabetes hund. Som jag berättat lite kort innan så har jag diabetes. Tilda varna mig innan jag blir för låg i mitt blodsocker men också innan jag får allt för högt blodsocker. Hon har räddat mitt liv ett antal gånger.

Att göra en lång historia kort.

Allt började för ca 5 år sedan hon började bete sig konstigt kring mig, när jag antingen var låg i blodsockret eller hög i blodsockret. Men så va det en dag när jag var så hög i mitt blodsocker, låg i soffan och var så trött att jag höll på att somna. Tilda hade då varit i min väska och hämtat min spruta, hon kom med den och la den i mitt knä och sedan började hon yla, skälla och trampa med tassarna i golvet. Sedan den dagen så har Tilda haft de som jag kallar för DET. (Hon har DET liksom) som inte många andra hundar har.

Jag började sedan att träna med Tilda otroligt mycket. Varje dag nästan, och till slut blev hon så bra på det hon gjorde att hon blev en riktig service diabetes hund. Hon är så fruktansvärt smart att det är äckligt i bland. Och hon har sten koll på mig.

Jag har gjort min historia väldigt kort, men när jag berättar mina historier för människor om vad Tilda kan och vad hon har gjort så får dom alltid ryssningar och gåshud.

TILDA ÄR MIN ÄNGEL & JAG ÄLSKAR HENNE SÅ MYCKET!



Jag & Tilda för nått år sedan när vi tränar.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0