På nyheterna

Denna yoghurten känner väl många igen? Jag har använt den i många av mina maträtter och mina dressingar. Denna yoghurten va precis nu på nyheterna och det va lite kul tycker jag för mannen på kortet som klär burken är nämligen inte turk utan han är grek och han kände sig väldigt kränkt av detta då yoghurten heter turkisk yoghurt.



En släkting till honom som tydligen bor här i Sverige
hade upptäckt bilden på honom på den turkiska yoghurten. Och vist kan man förstå lite att han känner sig kränkt då han inte är turk utan grek och han stämmer nu det företaget på mycket pengar som använder bilden på honom på yoghurten. Men lite konstigt tycker jag att det är då denna yoghurten funnits i ca 10 år nu och dom inte upptäckt detta för än nu. Men men, bättre sent än aldrig^^

Bilden som finns på den turkiska yoghurten
togs vid en festival någonstans och mannen (greken) hade ingen aning om att denna bilden togs och sedan användes som ansikte utåt för turkisk yoghurt. Företaget som trodde att dom hade köpt rättigheterna till denna bilden trodde alltså fel och det slutar nu med att dom blir stämda.

Vilken sjuk tanke jag fick nu^^
tänk om det typ finns en bild på mig på typ ett smörpaket i ett annat land eller nått haha, rätt sjuk tanke och rätt lliten chans att det skulle finnas men ändå, jag vet t.ex. en person nära mig som hittats på bild på ett ställe som hon inte hade en aning om utan det företaget hade alltså bara tagit hennes bild från internet utan att fråga.



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0