The World's Scariest Ghosts

Har försökt få igång mitt internet sedan 22:00 tiden, det har inte alls velat funka. Men nu har jag fått igång det. Jag är så jäkla trött på att mitt internet bara kopplas ner helt plötsligt och sedan inte vilja koppla upp sig. Men nog om det och över till något mycket mer intressant^^ jag tänkte visa er en väldigt läskig sak om ni frågar mig.

Denna videon nedan såg jag för några dagar sedan
, hade tänkt lägga upp den här i bloggen då men glömde av det. Men kom och tänka på den nu bara sådär så jag letade upp videon igen för att nu visa er.

Det är alltså The World's Scariest Ghosts som fångats på film. En så kallad Poltergeist. Men vad är då en Poltergeist? Jo... det ska jag tala om för er..

Poltergeistfenomen eller knack-andar som de också kallas är ett fenomen som ger sig till känna genom fysiska störningar. Det kan vara dörrar som slår igen, möbler som förflyttas genom rummet utan påvisbar orsak, ljudet av jämmer, klagan eller knarrande steg. Ja, det kan yttra sig på många olika sätt. Ordet poltergeist är tyskt och betyder "buller-ande", vilket trodde vara ett passande namn. Till skillnad mot egentliga spöken och gengångare verkar det som om alla, som befinner sig vid rätt plats vid rätt tidpunkt, kan uppleva fenomenet.

Det är känt att poltergeiststörningar kan följa vissa personer. En del forskare tror till och med att de framkallas omedvetet av vederbörande. Poltergeistfenomenet skiljer sig från andra former av spökeri i detta, och åtskilliga andra avseenden. Enligt folktron är spöken och gengångare andar efter döda personer, medan poltergeist är ett slags demon som aldrig varit iklädd mänsklig gestalt. Spökerier i andra former förföljer heller inte personer såsom poltergeist, utan är snarare knutna till vissa platser.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men jag vill tro att det är sant för jag tror faktiskt på att det finns något övernaturligt. Dom kan bara inte ha fejkat detta för har dom det jag då är dom fan sjukt grymma på det. Kolla in klippet själv.

Vad tror du? är det sant eller är det fejkat?

TROR DU PÅ SPÖKEN?



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0