Idag åker det..


Som sagt.. idag åker mitt hår ut :( men det ska in nytt på torsdag igen så det blir ju bara idag och i morgon som jag blir utan det och det ska väl gå bra! Lite tråkigt känns det att vara utan mitt hår just i morgon för då fyller jag nämligen år :)



Varning för lång text^^ men ni som orkar läsa allt, Tack så mycket


Som många av er märkt så har jag hållt mig borta från bloggen i lite över en vecka nu
. Men jag har kännt att jag verkligen behövt det, vi har ju alla ett privat liv också som ska hinnas med och jag kan ibland känna att jag lägger ner lite för mycket tid på bloggen eller dator över huvud taget. Visst att jag inte uppdaterar 10 gg om dagen utan snarare 2-4 inlägg om dagen och då kan man ju tycka att man har ganska mycket tid över för annat och att det går ju fort att bara göra ett inlägg men nej.. så är det inte för mig.

När jag gör ett inlägg vill jag alltid ha med en bild
och bara att lägga upp en bild för mig kan ta tid.. för den ska redigeras.. ljuset och skärpan mm ska fixas i PS och när jag fixar en bild så tar det lite tid för mig innan jag är nöjd med den haha. Kanske vill jag ha en text i bilden, någon liten symbol eller en ram osv osv. När bilden väl är klar så går det självklart snabbt att skriva ett inlägg men sedan ska jag gå igenom alla kommentarer jag får och det tar tid. Jag kan ge ett exempel - En dag när jag skulle publicera ett inlägg så tog jag faktiskt tiden på hur lång tid det ungefär tog för mig att göra ett inlägg, dvs ta en bild/bilder, lägga in dom på datorn, fixa den/dom bilderna i PS skriva inlägget samt svara på ca 35-40 kommentarer och det tog mig nästan 3 timmar hehe. Jag må kanske vara jävligt seg haha.. men men sån är jag och så lång tid tog det för mig. Jag är inte den som bara svarar snabbt på en kommentar utan jag tar mig tid att läsa inläggen hos er som kommenterar också och det tar ju också tid att läsa.

Jag talar bara för mig själv nu!
Men jag vill att ni ska veta att för mig att blogga och dessutom jobba nästan 100 % som jag gör tar ibland mycket energi ur en. Som jag nämde här ovan förut så har vi ju alla ett privat liv också. För att ge ett till exempel - Jag jobbar bara kvällar och nätter just nu (mest kvällar). Jobbar jag kvällen börjar jag alltid 15:00 och slutar 22:00 (kan ibland hända att jag går in tidigare eller får stanna kvar) men iallafall.. jag brukar stiga upp runt 8 på morgonen och gå ut med Tindra, sen går jag oftast och lägger mig igen (om jag inte träffar en vän) och går sedan upp runt 12 tiden. Och runt den tiden där brukar jag oftast uppdatera mitt första inlägg för dagen och svara på kommentarer osv.. och sedan är det dags för mig att cykla till jobbet. När jag kommer hem vid ca 22:30 på kvällen så brukar jag också uppdatera bloggen men ibland är man riktigt trött och det är precis vad jag varit den senaste tiden. Jag har jobbat mycket det senaste och har helt enkelt inte orkat sätta mig vid datorn och uppdatera bloggen då.

När jag jobbar nätter börjar jag alltid
20:30 och slutar 8:00 (kan hända även här att jag ibland går in tidigare och slutar senare) men då kan man ju kanske tycka att jag har hela dagen på mig att uppdatera bloggen där innan jag börjar 20:30 på kvällen men nej det har jag inte, för jag sover större delen av dagen då eftersom att jag jobbar vaken natt. Sen kommer sambon hem och det ska lagas middag osv. Hänger ni med lite på hur jag menar här? Känns lite som om jag försvarar mig själv här nu men ni vet ju inte allt om mig (bara en liten liten del) men bara för att förklara lite för er hur en dag för mig kan se ut. Jag känner att tiden inte räcker till ibland och tyvärr så drabbas bloggen då :( Jag har vänner, familj och en sambo som jag också gärna vill hinna umgås med. Och när jag väl är ledig en dag så kan jag känna att jag bara vill vara med mina vänner, min sambo eller min familj så nu har jag faktiskt bestämt att jag ibland måste få ta mig tid till att släppa bloggen lite. Det har inget och göra med att jag kommer sluta att blogga, Nej! utan jag vill inte känna som jag ibland gör att jag "måste" uppdatera bloggen, för jag känner helt ärligt så ibland. Och det för mig känns inge bra, jag vill känna att jag kan uppdatera bloggen när jag vill och känner för det.

Den här veckan som jag inte uppdaterat på
har jag bara umgåts med min familj, mina vänner och min underbara sambo :) Och hör och häpna.. Jag har knappt suttit vid datorn och det har kännts väldigt bra. Har inte ens rört min kamera för den delen heller, vilket är otroligt ovanligt. Men som sagt.. det har varit skönt!

Det gör mig oerhört glad att ni som följer mig
och även ni som inte följer mig men ändå läser min blogg är så fina och rara med alla era kommentarer :) (Alla kommenterar ju tyvärr inte, så är det ju men jag ser ju på statistiken att ni är många som är här inne) Men att se statistiken på bloggen samt få respons av er och läsa era söta kommentarer är ju faktiskt det som gör att jag fortfarande vill blogga! Ni är helt underbara Och jag ska nu börja uppdatera bloggen lite lätt igen :) Men det ska vara när jag vill och känner för det. Det kan vara allt från 1 inlägg på en dag till 4-6 stycken eller inget alls. Hoppas ni förstår och ändå vill stanna kvar och läsa min blogg. Vet att jag har en hel del kommentarer att läsa igenom och svara på, ska göra detta men jag får ta dom lite pö om pö.

Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: Liie

Jag är precis likadan när det kommer till att göra inlägg, jag vill att allt ska vara perfekt och det kan ta timmar att få till ett enda inlägg. Men det är inget vi kan göra något åt tror jag utan det är så vi är bara :)



Jag tror att om sånna som vi som vill ha det fint och riktigt gjort på bloggen börjar slarva så tappar vi våra läsare då inläggen tappar kvalitet.



Du finns fortfarande på min lista över bloggar jag läser, men jag har sällan tid att kommentera och svara på mina kommentarer. men kikar i alla fall in här och tycker du har en fin och bra blogg, så blogga när du känner för det så blir det bäst :) kram

2012-05-29 @ 14:07:10
URL: http://liie.se
Postat av: Elena

Du har verkligen jättefint hår! :)

2012-05-29 @ 14:16:04
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Marie

Förstår dig precis och jag har kännt lika, jag har ju dock inte tagit paus, men ibland känner jag att bloggen tar för mycket tid och att man blir lite för låst vid den. Man ska svara på massor av kommentarer, vilket man såklart blir glad åt varenda rad man får. Men ibland som jag hade tre kommentarsida att plöja igenom, då känner man att man inte orkar att sitta och läsa vad alla de skrivit också, för jag vill ta mig tid med den som skrivit också. Men det blir som du säger att det kan ta flera timmar, och den tiden vill man ju ägna åt annat. Jag har inte fotat på evigheter, den senaste tiden blir det att jag lägger ut bilder som jag redan lagt ut en gång.



Samt som du skriver så vill jag inte kasta ut ett inlägg och så, utan mina inlägg tar tid som du skrev och man vill redigera osv.



Så jag har börjat blogga mindre jag med, fast det kanske inte märks på samma sätt då jag bloggar varje dag. Men jag sitter mindre och klickar ofta på blogglovin, att markera alla inlägg som lästa osv



Man orkar helt enkelt inte, ens blogg blev större än man tänkt, vilket såklart man är glad för också, det är lite dubbla känslor



kramar

2012-05-29 @ 14:17:04
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Emma

Självklart stannar vi kvar fina du! I alladall jag! Och jag håller med dig, ibland känns det verkligen som man måste uppdatera. Jag har också känt så och blivit stressad av det och så ska det ju verkligen inte vara. Men ska blogga när man VILL göra det. När man får ut något av att göra det.



Skönt att du är tillbaka nu i allafall på dina villkor. Har saknat att läsa dina inlägg! Massa massa kramar till finaste du!

2012-05-29 @ 15:55:40
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: Patricia♡

Ja detta du skrev i ditt inlägg var ju sådant vi pratade om. Jag vet hur hur du har det och jag förstår verkligen att du inte hinner och sådant alltid. Känn inte sådan press vännen:)



Hihi, känns det konstigt när håret är borta;)



Kramar

2012-05-29 @ 16:44:11
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Tjugofemte December ♡

Jättebra skrivet! jag känner samma, jag uppdaterade inte på tre dagar och då började statistiken gå ner :( MÅNGA är inne och lä'ser men som vanligt, samma och få skriver :( Sen gnälls det att man har FÖR mycket inlägg och inte har något att göra och sen skriver man för sällan....när är det bra liksom?



Bloggaren själv anser jag bestämmer och sen får vi ju inte glömma att det är sommar nu och folk vill göra annat än att sitta inne.



Kram påd ej finis, jag stöttar varje ord!

/Carola

2012-05-29 @ 17:18:25
URL: http://decemberme.blogg.se/
Postat av: Jeanette- 3 dagar kvar till USA resan!

Det är ju du som bestämmer hur mycket eller hur lite du ska blogga det är ju din blogg.

<3<3<3

Vill du inte blogga på en månad ska du ju inte göra de.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Hoppas allt är bra. kram

2012-05-29 @ 18:38:21
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Postat av: Annika Soulcityguide

Jag förstår hur du känner, och tror många av oss känner igen sig också. Det är en väldigt speciell värld den här bloggvärlden. Men man får lägga sig på den nivån man klarar av, det är nog med krav ändå omkring oss.

Kram

2012-05-29 @ 19:50:46
URL: http://soulcityguide.com
Postat av: Michelle

Förstår precis vad du menar. Förut kunde jag sitta flera timmar vid datorn men ärligt talat så kan det gå en vecka nu utan att jag ens slår på den. Jobbar ca 70-75% och har då en del tid över men med mina nu två hundar, känns det som att jag ändå inte har tid över för datorn t.ex. Fullt upp med annat helt enkelt. Kram.

2012-05-29 @ 22:42:58
URL: http://michellebeit.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Bra skrivet fining och jag håller helt med dig! Inte ska man blogga för att man känner sig tvingad, även fast jag själv gjort det flera gånger förr! Nej, då är det bra att ta ett litet break för att sen komma tillbaka med ny energi NÄR MAN SJÄLV VILL och har tid! Jag stannar kvar iaf, gillar dig o din fina blogg! ♥

PUSS & KRAM

2012-05-29 @ 23:16:48
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Camilla - Mamma till André

Hej söta du! Riktigt bra skrivet. Länkade om det i min blogg och skrev lite själv hur jag känner. Hoppas allt är bra med dig. Många kramar till dig!

2012-05-30 @ 00:01:39
URL: http://omdublundar-blogg.se
Postat av: Tina

Det är ju en blogg om ditt liv så du får göra precis som du vill. Det är väl inget jobb att blogga utan snarare en hobby. Och ja, det tar tid... men de som brukar läsa bloggar märker på en gång om det tog dig 3 minuter eller 3 timmar att göra ett inlägg. För mig kan det ta flera dagar för att skriva om något: från en idé till ett färdigt inlägg med bilder och allt. Vill man att folk ska läsa ens blogg så ska man lägga tid på den och det lönar sig också.

2012-05-30 @ 00:07:27
URL: http://cutiepiepolly.blogspot.se/
Postat av: Sara

Tycker du gör helt rätt! Blogga ska ju vara roligt och inte bara kännas som ett måste. Roligare att läsa ett inlägg som är riktigt bra, än flera som inte kommer ifrån hjärtat på samma sätt. :)

2012-05-30 @ 17:29:50
URL: http://aras.webblogg.se.se
Postat av: Eva

Jag satt och läste detta inlägget igår kväll och skulle kommentera men så kom det nått ivägen och sedan glömde jag. Men du ska skriva precis när du känner för det. Att jobba så mycket som du gör och dessutom lägga ner så mycket tid på att blogga och göra så fina inlägg som du gör ska du ha medalj för!! Ja tänker på storbloggarna exempel, dom jobbar ju inte med sånna jobb som vi har och svarar heller inte på kommentarer vilket jag förstår tar tid. Tänker på att du jobbar inom vården också och det känns i kroppen och kan ibland vara väldigt tungt och man är trött när man kommer hem. Och vi som gillar din blogg kommer självklart att stanna kvar. Du har en grym blogg =)

2012-05-30 @ 19:33:44
Postat av: Eva

Förstår dig, arbetar också oregelbundna tider med en del vakna nätter och då MÅSTE man ju sova på dagen. Gillar verkligen din blogg :-)

2012-06-17 @ 20:11:28
URL: http://evsing.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback
RSS 2.0